Door deze website te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik van cookies op de website.

KNVB Spelerspas

KNVB Spelerspas

KNVB_Voetbal.nl.jpg

Alle spelende leden van de KNVB beschikken over een Digitale Spelerspas. Op deze spelerspas dient ook een goed lijkende foto van de speler te staan. De foto en de gegevens in de app zijn de basis voor de controle door de scheidsrechter tijdens wedstrijden. Mocht er geen actuele foto op de spelerspas aanwezig zijn kan de scheidsrechter deze speler uitsluiten bij een wedstrijd.


Leden vanaf 16 jaar en ouder kunnen zelf een foto voor de spelerspas van 1 juli tot 1 november in de Voetbal.nl app wijzigen. Buiten deze periode dien je contact op te nemen met de KNVB en aan te geven wat de reden is waarom de foto gewijzigd dient te worden.

Ben je een nieuw lid en heb je nog geen foto op de Digitale Spelerspas, dan kan je buiten de periode van 1 juli tot 1 november eenmalig een foto toevoegen in de Voetbal.nl app. Voor het toevoegen of wijzigen van de foto doorloop je de volgende stappen:

  • Start de Voetbal.nl app op (Heb je de Voetbal.nl app nog niet op je smartphone staan, download de deze dan eerst en maak een account aan door je e-mailadres te registreren (lees onderaan de pagina hoe dit werkt).
  • Ga naar het "Hamburger Menu" (Drie liggende streepjes links boven in de app) -> Instellingen -> Mijn gegevens -> Mijn persoonsgegevens  om de foto te wijzigen. In dit menu kan je ook je adresgegevens, telefoonnummer en zichtbaarheid wijzigen. Scroll vervolgens naar het einde van de pagina en kies voor opslaan.

Leden jonger dan 16 jaar kunnen niet zelf hun foto voor de spelerspas wijzigen/toevoegen. Hiervoor dient een ouder/verzorger een account aan te maken bij voetbal.nl. Ook hier geldt dat het wijzigen van een foto kan in de periode van 1 juli tot 1 november in de Voetbal.nl app. Buiten deze periode dien je contact op te nemen met de KNVB en aan te geven wat de reden is waarom de foto gewijzigd dient te worden.

Ben je een nieuw lid en heb je nog geen foto op de Digitale Spelerspas, dan kan je buiten de periode van 1 juli tot 1 november eenmalig een foto toevoegen in de Voetbal.nl app. Hieronder beschrijven we de meest voorkomende gevallen voor jeugdleden:


Mijn kind heeft geen eigen telefoon. Hoe kan ik de gegevens wijzigen?
Wij raden je het volgende aan te doen:

  • Start de Voetbal.nl app op (Heb je de Voetbal.nl app nog niet op je smartphone staan, download de deze dan eerst en maak een account aan door je e-mailadres te registreren (lees onderaan de pagina hoe dit werkt).
  • Log vervolgens in en ga naar het "Hamburger Menu" (Drie liggende streepjes links boven in de app) -> Instellingen -> Mijn gegevens -> Mijn kinderen om de foto van je zoon/dochter toe te voegen of te wijzigen. In dit menu kan je ook de adresgegevens, telefoonnummer en zichtbaarheid wijzigen. Scroll vervolgens naar het einde van de pagina en kies voor opslaan.
  • Mocht bovenstaande stap niet werken? Neem als ouder/verzorger contact op met de ledenadministratie en geef jouw e-mailadres door. De vereniging zal jouw mailadres toevoegen als primair e-mailadres bij ouder/verzorger 1.


Je kan nu alles van je zoon/dochter zien en beheren maar ook gewoon (mocht je zelf nog spelen) je eigen informatie beheren.


Mijn kind heeft een eigen telefoon, maar ik wil de gegevens beheren. Hoe doe ik dat?
Wij raden je het volgende aan te doen:

  • Start de Voetbal.nl app op (Heb je de Voetbal.nl app nog niet op je smartphone staan, download de deze dan eerst en maak een account aan door je e-mailadres te registreren (lees onderaan de pagina hoe dit werkt).
  • Log vervolgens in als toeschouwer en volg je jouw kind via favorieten. Ga via het "Hamburger Menu" (Drie liggende streepjes links boven in de app) -> Instellingen -> Mijn gegevens -> Mijn kinderen om de foto van je zoon/dochter toe te voegen of te wijzigen. In dit menu kan je ook de adresgegevens, telefoonnummer en zichtbaarheid wijzigen. Scroll vervolgens naar het einde van de pagina en kies voor opslaan.
  • Mocht bovenstaande stap niet werken? Neem als ouder/verzorger contact op met de ledenadministratie en geef jouw e-mailadres door. De vereniging zal jouw mailadres toevoegen als primair e-mailadres bij ouder/verzorger 1.

Je zoon/dochter kan nu zelf alle informatie zien, maar jij kan zijn/haar gegevens beheren.


Mijn kind is 16 en beheert (voortaan) zelf zijn gegevens. Moet ik hiervoor iets instellen?
Als ouder hoef je niets te doen.

  • Het e-mailadres van je zoon/dochter is bekend bij de club en daarmee kan hij/zij inloggen in de app.
  • Als ouder kan je als toeschouwer gebruik maken van de app en je kind volgen via favorieten.


Je zoon/dochter kan nu alles zien en zelf zijn/haar gegevens beheren.


TIP: Update aan het begin van ieder seizoen je pasfoto van je Digitale Spelerspas, zodat je niet het risico loopt dat de scheidsrechter jouw foto afkeurt. Kijk onderaan deze pagina wat de voorwaarde voor de pasfoto op een spelerspas zijn. Zeker jeugdleden kunnen tijdens een seizoen qua uiterlijk veranderen.

Hieronder zijn aan aantal handige tips over de Voetbal.nl app.

Downloaden Wedstrijdzaken app:
De Voetbal.nl app kan worden gedownload in de Apple App store en Google Play store.
Na installatie van de app op je telefoon, kun je deze starten via onderstaand icoon:
VoetbalNL_-_Opstarticoon.png

Registreren:
Na het starten van de app verschijnt onderstaand scherm, Kies Registreren:
VoetbalNL_-_Inlogscherm.png

Als je voor het eerst de Voetbal.nl app gaat gebruiken, dan is de eerste keer registratie vereist. Vul je je e-mailadres en wachtwoord in en kies voor Registreren. Je e-mailadres wordt de naam van je account.
VoetbalNL_-_Registratiescherm2.png

Activeren:
Na registratie ontvang je op je e-mailadres een activatielink. Door op de activatielink te klikken wordt je account geactiveerd en kun je de app in gebruik nemen. Je krijgt onderstaand scherm te zien ter bevestiging dat de activatie gelukt is.
VoetbalNL_-_Activatiebevestiging.png
Inloggen:
Na registratie en activatie kun je inloggen door je e-mailadres en wachtwoord in te vullen. Na inloggen is het niet nodig om uit te loggen. Na download en installatie van nieuwe updates / nieuwe versies van de app blijf je automatisch ingelogd. In de app heb je indien gewenst de keuze om uit te loggen.
VoetbalNL_-_Inlogscherm2.png

Let op: 
Wanneer je probeert in te loggen met een account dat nog niet is geactiveerd, krijg je nogmaals de activatielink toegestuurd op je e-mailadres.
Wachtwoord vergeten:
Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je door het opgeven van je e-mailadres je wachtwoord resetten. Je ontvangt dan een e-mail met daarin een activatielink. Deze link is 2 dagen geldig (hierna zul je opnieuw in de app de 'wachtwoord vergeten' functie moeten gebruiken). Na klikken op de activatielink verschijnt onderstaande pagina:
VoetbalNL_-_Wijzig_wachtwoord.png

Na het wijzigen van je wachtwoord verschijnt onderstaande pagina:
VoetbalNL_-_Wijzig_wachtwoord_bevestiging.png

Via onderstaande link kom je in het support center van Sportlink, waar je vele vragen en informatie over de Voetbal.nl app kan terugvinden.

Support center Voetbal.nl app.

De KNVB heeft de volgende voorwaarden vastgesteld voor een pasfoto op de Spelerspas:

  • Foto dient actueel te zijn
  • Geen zijaanzichten
  • Geen gezichten van te grote afstand
  • Geen petjes of zonnebrillen
  • Het bestand van de foto moet van het formaat JPG, GIF of PNG zijn
Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!